Hållbar samhällsutveckling!
Våra lösningar är framtagna i nära samarbete med våra kunder. Varje lösning är unik och anpassas efter er verksamhets specifika behov och önskemål.
Felanmälan
Medborgaren kan anmäla fel på ett webbformulär med karta på kommunens hemsida. Fel som redan har rapporterats är synliga på kartan. När felet är åtgärdat försvinner det automatiskt på kartbilden.
Synpunkter
Förbättra dialog och utveckla verksamheten genom systematisk hantering av synpunkter. Med vår publiceringsfunktion är det även möjligt att publicera inkomna synpunkter och svar direkt på er hemsida.
Grävningstillstånd & TA-planer
Ledningsägare och entreprenörer ansöker digitalt om grävningstillstånd eller trafikanordningsplan. Kommunens handläggare bedömer, dokumenterar och skickar beslut via DF RESPONS.
Digital trygghetsvandring
Digital trygghetsvandring är ett komplement till den fysiska trygghetsvandringen och gör det möjligt för medborgarna att engagera sig i frågor som berör närmiljön. Via ett formulär på kommunens hemsida kan invånare och besökare markera platser på en karta som de upplever som otrygga.