Nyheter

Kunder

Särskilt stöd i förskolan

Nu lanserar vi en ny modul för att hantera processen för barn i behov av särskilt stöd i förskolan. Modulen omfattar hela processen från anmälan

Läs mer »
Kunder

Vårens nya kunder

Under vårens senare del har vi haft full fart på kontoret och ett flertal nya kunder har anslutit sig till ”Rävgänget”. Vi hälsar Upplands Väsby,

Läs mer »
Kunder

Återigen nöjda kunder

För kunna förbättra och utveckla vår service och kvalitet har vi sedan 2009 genomfört en årlig kundundersökning. Genom undersökningen vill vi ta reda på vad

Läs mer »
Kunder

Våra första Skola Bas kunder!

Föräldrakooperativet Myggan och Dibber är våra första Skola Bas kunder. Föräldrakooperativet Myggan har förskole- och fritidsverksamhet i Heby kommun och Dibber har över 80 förskolor

Läs mer »
Skola/förskola

Nu lanserar vi Skola Bas!

Nu är den äntligen klar – vår nya Skola Bas-lösning! Vi har tagit fram en basversion av de moduler i DF RESPONS som är kopplade

Läs mer »
Kunder

Tack för besöket!

Tack alla ni som besökte oss på Kvalitetsmässan! Det var roligt att vi fick en pratstund i vår nya monter. Vi vill passa på att

Läs mer »
Kunder

Besök oss på Kvalitetsmässan!

Kvalitetsmässan i Göteborg den 12-14 november är årets största mötesplats för alla som arbetar med att utveckla offentlig verksamhet. Digital Fox kommer att finnas på

Läs mer »
Kunder

Sommarens nya kunder

Under sommaren har vi haft en hel del aktivitet på kontoret och ett flertal nya kunder har anslutit sig till Rävgänget. Vi hälsar Lomma, Sollentuna,

Läs mer »
Avvikelsehantering

Lyckat samarbete med Pulsen Omsorg

I december 2017 blev Digital Fox och Pulsen Omsorg samarbetspartners. Samarbetet innebär att Pulsen Omsorgs kunder erbjuds vår lösning för Avvikelsehantering i verksamhetssystemet Combine. När

Läs mer »
E-förslag

E-förslag bemöts positivt i Fagersta

Har e-förslagen någon effekt? Kan medborgarna verkligen påverka politikerna med sina förslag? Många av de e-förslag som går vidare till politikerna för beslut genomförs inte,

Läs mer »
E-förslag

Filmer om Göteborgsförslaget

Göteborgs stad vill göra e-förslagsfunktionen Göteborgsförslaget ännu enklare och bättre för medborgarna. Bland annat har de kompletterat informationen om hur man lämnar ett Göteborgsförslag med

Läs mer »
Kunder

Humana hälsas välkommen

Vi hälsar vår nya kund Humana AB välkommen till Digital Fox. Humana är ett omsorgsföretag som bedriver verksamhet inom Individ & familj, Personlig assistans och

Läs mer »

Boka demo

Fyll i formuläret nedan. Beskriv kortfattat era behov och önskemål kring demon så att vi kan förbereda den så bra som möjligt.

Statistik och rapporter

Med DF RESPONS har ni stora möjligheter att ta fram statistik utifrån den information som har samlats i systemets ärenden. Förutom de inbyggda de lite enklare standardrapporterna i systemet bygger vi även anpassade statistikmallar. Dessa mallar skapar enhetliga, tydliga statistikrapporter med kundens egen logotype. Med statistikmallen blir det enklare att ta fram en sammanställd rapport som innehåller flera olika tabeller och diagram. Statistik kan tas ut på olika nivåer i organisationsstrukturen t ex på övergripande nivå eller på avdelnings- eller enhetsnivå. Mallen anpassas efter kundens önskemål. Statistiken kan tas ut i ett flertal olika filformat exempelvis Excel, PDF och Word.

Power BI

Det är även möjligt att ta ut statistik via Power BI i DF RESPONS. Power BI är en plattform från Microsoft som kan användas för att modellera och visualisera information. Fördelen med Power BI-rapporter är framförallt att de är interaktiva, vilket innebär att användaren kan klicka på olika element för att filtrera och analysera statistiken. Rapporterna är integrerade i DF RESPONS och användaren behöver inte ha en egen Power BI-licens. Innehållet i Power BI-rapporter kan också anpassas efter önskemål.

Rapporttjänst

Systemet har en rapporttjänst där statistikrapporter skapas automatiskt, antingen som excel- eller pdf-filer. Statistikrapporten skickas till den inloggade användarens e-postadress.

Det går även att schemalägga utskick av statistikrapporter till valda mottagare vid förutbestämda tidpunkter. Detta kan användas för att på ett smidigt sätt få fram kvartals-, halvårs- eller årsvisa statistikrapporter.